1. Odkręcić nakrętki szpilek cylindra, następnie zdjąć głowicę oraz cylinder.
2. Zdjąć pierścienie za pomocą specjalnego ściągacza (w ostateczności za pomocą trzech cienkich blaszek aluminiowych). Zanotować kolejność wszystkich pierścieni!
3. Zdjąć zabezpieczenia sworznia, następnie zdjąć (wypchnąć) sworzeń tłoka za pomocą narzędzia "S-44".
Rys.1 Zdejmowanie sworznia tłoka.
4. W razie konieczności wymienić tuleję główki korbowodu. Do wypchnięcia oraz wciśnięcia tulejki należy używać narzędzia "S-43". Po wciśnięciu tulejki należy rozwiercić na wymiar 15+0,017+0,006. Jeżeli zostanie użyty sworzeń nadwymiarowy 15,1mm tulejkę należy rozwiercić na wymiar 15,1+0,017+0,006. Rozwiercona powierzchnia nie może mieć widocznych rys.
Rys.2 Zdejmowanie tulejki główki korbowodu.
5. Zabezpieczyć skrzynię korbową przed dostaniem się zanieczyszczeń!
6. Podczas montażu zastosować nową uszczelkę pod głowicę oraz sprawdzić czy uszczelka pod cylindrem jest nie uszkodzona oraz czy nie blokuje swobodnego przepływu w kanałach.
7. Założyć pierścienie tłokowe tak aby każdy pierścień znalazł się w rowku z którego został zdjęty!
8. Aby określić zużycie pierścieni należy każdy pierścień włożyć do cylindra ok. 3cm poniżej górnej krawędzi oraz zmierzyć szerokość szczeliny w zamku. Nowe pierścienie powinny mieć szczelinę o szerokości 0,2mm. Jeżeli zmierzona szczelina w zamku przekracza 0,8mm pierścień należy wymienić na nowy.
9. Tłoki oraz cylindry są podzielone na trzy grupy selekcyjne A, B oraz C. Zawsze należy kojarzyć tłoki i cylindry z tej samej grupy selekcyjnej.
10. Tłok należy zakładać tak aby strzałka była zwrócona do przodu (w stronę
kanałów wydechowych).