1. Przed montażem należy sprawdzić powierzchnie przylegania karterów. Jeżeli kartery nie przylegają równomiernie należy powierzchnie przeszlifować na stole treserskim. Jeżeli powierzchnie nie będą przylegać równomiernie, po złożeniu silnika pojawią się wycieki oleju.
2. Za pomocą specjalnych szczypiec należy założyć pierścienie seggera, uważając aby pierścień nie blokował rowków smarujących. Podgrzać kartery do temperatury 70oC - 80oC, wcisnąć łożyska na prasie do momentu aż osiądą na pierścieniach seggera. W silniku 250 ccm najpierw należy założyć uszczelniacz labiryntowy, a następnie wciska się zewnętrzne łożysko. Następnie należy wprasować wałek główny 4 biegu (1) aż osiądzie w łożysku umieszczonym w prawym karterze.
3. Umieścić wałek główny (8) oraz wałek pośredni (9) w lewym karterze. Złożyć kartery razem za pomocą kilku śrub. Sprawdzić luz osiowy wałków. Wałki powinny się obracać bez zacięć. Wałek główny nie może mieć wyczuwalnego luzu osiowego, natomiast wałek pośredni powinien mieć luz osiowy w granicach 0,2mm - 0,3mm. Jeżeli luz jest większy to należy go zmniejszyć za pomocą stalowych podkładek założonych na wałek, tak aby podkładki znajdowały się między wałkiem i łożyskiem umieszczonym w lewym karterze.
4. Podgrzać lewy karter do temperatury 70oC - 80oC i założyć wał korbowy.
5. Ustawić automat zmiany biegów (6) w pozycję 3 biegu. Założyć wałek główny (8), wałek główny 2 biegu (12) oraz wodzik (13). Założyć wałek główny 3 biegu (14) oraz wodzik (15). Zamontować czop ustalający wodziki (16). Założyć do obudowy wałek pośredni 1 biegu (17) oraz wałek pośredni 2 biegu (18). Założyć, również do obudowy wałek pośredni 3 biegu tak aby był połączony z wodzikami. Zamontować wałek pośredni (9) wpasowując go w założone zębatki (19, 18, 17). Przetestować włączanie wszystkich biegów z pomocą narzędzia S-11 Rys.1.
Rys.1 Testowanie działania skrzyni biegów.
6. Przed złożeniem silnika włączyć luz pomiędzy biegiem pierwszym a drugim. Założyć uszczelkę między kartery. Podgrzać prawy karter do temperatury 70oC - 80oC. Nałożyć podgrzany karter, dokręcić śruby silnika. Założyć pierścienie uszczelniające oraz pozostałe podzespoły silnika.
Rys.2 Schemat skrzyni biegów.