1. Po zdjęciu cylindra, prądnicy, gaźnika, łańcucha sprzęgłowego, wałka zmiany biegów należy wybić tulejki ustalające kartery Rys.1.
Rys.1 Wybijanie tulejek ustalających.
Pierścień uszczelniający można zdjąć za pomocą narzędzia S-50 bez konieczności rozpoławiania silnika Rys.2.
Rys.2 Zdejmowanie pierścienia uszczelniającego.
2. Odkręcić śruby silnika. Następnie przykręcić ściągacz S-51 w miejsce prądnicy za pomocą dwóch odpowiednio długich śrub M6. Dokręcać powoli ściągacz tak aby kartery zaczęły się rozdzielać Rys.3. Podczas rozdzielania należy używać równomiernej siły. Jeżeli wyczuwany jest opór to należy opukiwać tył silnika za pomocą drewnianego młotka.
Rys.3 Rozpoławianie silnika.
3. Wymontować zmieniacz biegów, wałek pośredni, wszystkie koła zębate. Wybić wałek główny za pomocą miedzianego młotka. Może się zdarzyć, że luz osiowy wałka pośredniego i głównego jest ustawiony przy pomocy podkładek. Należy uważać aby ich nie pogubić.
4. Wał korbowy wyjmuje się tylko jeżeli jest to konieczne. Dokonuje się tego przy pomocy ściągacza S-51 przykręconego za pomocą śrub M8 do lewej połówki karteru Rys.4.
Rys.4 Wymontowanie wału.
5. Aby ściągnąć łożyska wału korbowego należy użyć narzędzia S-45. Narzędzie S-45 należy umieścić w łożysku według Rys.5.
Rys.5 Założenie ściągacza łożysk.
Następnie przy pomocy ściągacza S-51 należy zdjąć łożysko do wewnątrz karteru Rys.6.
Rys.6 Zdejmowanie łożyska wału korbowego.
Należy uważać aby nie uszkodzić karterów, ponieważ pomiędzy uszczelniaczem a łożyskiem jest pierścień osadczy seggera! Zdjąć wałek główny 4 biegu do wewnątrz karteru. Łożysko powinno pozostać na wałku. Demontaż można ułatwić przez zagrzanie karterów do temperatury 70oC - 80oC
6. Odkręcić cztery śruby krzywki i wyjąć krzywkę z karteru w lewą stronę.
7. Zużyte tulejki wałka pośredniego należy wymienić na nowe. Po wprasowaniu nowych tulejek należy je rozwiercić na odpowiedni wymiar.